Løb og træning med Intersport

Gode råd til hvordan du holder varmen på dine gåture

Fryser du, når du går lange ture eller får du det hurtigt for varmt og begynder at svede? En god gåtur skal ikke ødelægges af forkert påklædning, så vi har her samlet nogle gode råd til, hvordan du kan holde din krop veltempereret uanset, om du går i 30 min eller 2 timer.

Start med et varmt sæt skiundertøj og top med et ekstra lag

Et lækkert sæt skiundertøj, som det inderste lag, er et rigtig godt udgangspunkt, når du skal ud at gå en tur. Et sæt skiundertøj sidder tæt på kroppen, er åndbart og svedtransporterende og er med til at sikrer at du kan holde varmen på dine gåture.

Tag en varm fleecetrøje udenpå dit skiundertøj, så er forudsætningen for en god, varm og behagelig gåtur på plads. Lag på lag er altid en god idé uanset, om du går, løber eller træner. Vejret kan hurtig skifte og ved at iklæde dig lag på lag, så kan du hurtigt regulere din kropstemperatur ved at tage et lag af eller på. Skiundertøj som er lavet af f.eks. Merino uld har de rigtig gode egenskaber at være svedabsorberende og temperaturregulerende, så selvom du sveder, så bliver du ikke kold og kommer til at fryse.

Uld kan suge op til 35% af sin egen vægt og derfor sikrer uld, at du stort set altid vil have en behagelig kropstemperatur uanset vejret. En anden god grund til at vælge uld er, at det er selvrensende og du behøver ikke vaske det så ofte.

 
 
 

Husk vintertilbehøret

Glem ikke hue og handsker, når du skal ud at gå en tur. Vælg evt. en halsedisse, som både kan bruges som halstørklæde og hue og hvor du igen har mulighed for regulere din temperatur hurtigt ved at trække halsedissen væk fra hovedet.

Find alt skiundertøj her.
Find alle halsedisser her.
Find øvrigt vintertilbehør her.